loading
Busan Maru
International Music Festival

부산마루국제음악제(BMIMF)는 부산의 다른 문화행사와의 균형과 조화를 통하여 자연스러운 참여와 공감대를 유도하여 해양도시 부산에서 음악을 매개로 한 공동체 의식을 키우며, 균형잡힌 문화도시로서, 부산의 정체성을 온전하게 세우는 국제적인 음악 페스티벌로 추진하고자 한다.

Busan Maru International Music Festival encourages inter-community participation and harmony by balancing various cultural events in Busan. In addition to being a well rounded cultural city, we strive to host an international music festival that reflects the wholehearted identity of Busan.

  • 부산의 문화인프라를 통합적으로 완성한다 부산의 국제적인 행사로 자리잡을 음악제로서, 부산예술의 균형있는 발전과 문화적 인프라를 구축합니다.

    To completely integrate cultural infrastructure of Busan Music Festival which will become an international festival, Establish cultural infrastructure and balanced development of arts in Busan.

  • 문화도시 부산시민으로서 자긍심을 가지게
    한다
    시민들이 친밀하게 접근할 수 있는 의미 있고 아름다운 장소를 적극 발굴하여 프린지 음악제를 개최함으로써 부산의 자연과 문화를 시민 모두가 공유하고, 아름답고 품격 높은 문화도시 부산 시민으로서의 자긍심을 가지게 합니다.

    Make people be proud of being citizen of cultural city, Busan We strive to find out beautiful places in the city to hold the music festival that can be accessible for anyone, share the nature and culture of Busan, making local people to be proud of the city.

  • 부산 음악가들을 활용한다 부산에서 활동하는 부산 음악인들에게 자긍심을 세울뿐만 아니라 음악제에 대한 공감대와 함께 참여의식을 불러 일으킵니다.

    Utilize artists in Busan This can create a great pride between artists working in Busan and encourage
    inter-community participation.

  • 다양하고 고급화된 현대시민의 문화적 요구에
    적극 부응한다
    경제 문제에 한정, 왜곡되어 있는 시민의 후진적 의식과 삶의 가치를 고양시켜 품격 높은 문화 시민으로서의 삶을 영위하게 하고, 세련되고 다양한 문화 소비욕구를 충분히 만족시킬 수 있는 선진적 위상을 구축합니다.

    Meeting the cultural demand of citizens who are modernized and diverse We strive to promote distorted and limited awareness of citizens, making them to have a better understanding of the culture, thereby increasing demands on various cultural events.

  • 세계적 문화도시로서의 도시 브랜드를 분명하게
    확보한다
    다른 나라 혹은 국내의 다른 도시에서 개최되는 국제음악제를 철저하게 분석하여 그 장점을 취하고, 부산의 자연과 역사지리적 특색을 최대한 이용한 살아있고 개성적인 음악제로 가꿈으로서 세계적 문화도시로서의 부산의 정체성을 새로이 확립합니다.

    Obtain a clear urban brand as a global cultural city Through close analysis of other music festivals held in different cities and countries to figure the advantages of others, we establish a new identity of our own by utilizing the nature and historical features of the city, making our music festival unique.